Як просувати сайт в Яндексі в декількох регіонах одночасно

1-4-2018

Незважаючи на те, що пошукова система Яндекс вже досить давно показує неоднакові результати в пошуковій видачі для різних регіонів, досі існує безліч питань про те, як слід правильно просувати сайт, який не має суворої прив’язки тільки до одного географічного регіону. У даній статті мова піде про те, як правильно працювати з сайтами, які потребують відвідувачів.рекомендую продвижение сайта в Харькове

Перш ніж говорити про можливі способи просування регіонального, слід виділити основні ознаки, за якими пошукові системи визначають географічну приналежність сайту до того чи іншого регіону:

Наявність регіонального контенту на сайті. У даний пункт входять різні згадки назв географічних об’єктів, контактів із згадкою кодів міст і індексів.
Наявність регіонального контенту в текстах посилань.
Вказівка регіону в «Яндекс.Каталозі» (в тому випадку, якщо сайт зареєстрований в каталозі).
Хостинг. IP адреса сервера також є одним з фактором, що впливає на прив’язку регіону до сайту в пошуковій системі Яндекс.

Існують і інші фактори, які впливають на регіональну прив’язку документа в Яндексі, але вони вносять не такий істотний внесок, як фактори описані вище. З більш докладною інформацією про те, як Яндекс працює з регіонами можна ознайомитися на сайті в корпоративному розділі.

Також важливо відзначити, що пошукова система Яндекс виділяє два типи запитів:

Геозалежні. Запити, які залежать від прив’язки сайту до певного регіону.
Геонезависимые. Запити, які не залежать від прив’язки сайту до певного регіону, тобто у всіх регіонах видача Яндекса за запитом буде ідентична.
В рамках даної статті розглядається тільки робота за геозависимым запитам, так як для геонезависимых запитів немає необхідності проводити якісь роботи для різних регіонів.

У нашій компанії ми виділяємо кілька способів просування в Яндексі сайтів, які вимагають роботи по кількох регіонах:

Вказівка регіонів в «Яндекс.Каталозі»
Виділення окремих піддоменів для просування по різним регіонам
Відхід від строгої прив’язки до певних регіонах
Нижче наводиться докладний опис кожного із способів.

1. Просування за допомогою реєстрації сайту в Яндекс.Каталозі»

Самий простий і швидкий спосіб успішно просувати сайт по кількох регіонах — зазначити відповідні регіони в «Яндекс.Каталозі». Для того щоб присвоїти кілька регіонів одному сайту необхідно вказати всі ці регіони при реєстрації сайту в каталозі Яндекса. Важлива умова щоб адміністрація каталогу пропустила такий опис — наявність контактної інформації на сайті по всім відповідним регіонам, які планується додати.

Після того, як всі регіони будуть присвоєні в каталозі Яндекса, відповідна запис в Яндекс Вебмастере буде виглядати аналогічним чином, як показано на Рис.1.

Основні мінуси даного способу

Перший мінус, який накладає суттєві обмеження на використання даного способу полягає в тому, що через каталог Яндекса можна додавати не більше 7 регіонів. Дана особливість автоматично залишає актуальність описаного методу тільки для тих сайтів, у яких є кілька представництв у різних містах. Тобто цей метод зовсім не підходить для інтернет-магазинів і великих порталів метою, яких є успішне просування .

Також у цього способу просування по кількох регіонах є й інша особливість, з-за чого не варто поспішати використовувати його для своїх проектів. Нижче описується реальний приклад, який мав місце бути, з практики нашої компанії.

У компанії був сайт з присвоєним регіоном в Яндексі — «Володимир ». Через деякий час компанія відкрила другий філія в Москві і додала сайту відповідний регіон. Після додавання другого регіону «Москва» позиції по даному регіону дійсно покращилися, проте позиції по регіону «Володимир» дуже відчутно знизилися (моніторинг позицій здійснювався за кілька сотень запитів).

Даний кейс показує, що надання додаткових регіонів сайту через «Яндекс.Каталог» може нашкодити позицій сайту по вже присвоєному регіону. Дана проблема була зафіксована неодноразово і опосередковано була підтверджена технічною підтримкою Яндекса в листуванні. Саме тому даний спосіб просування по регіонах не можна назвати оптимальним, хоча його також можна використовувати, якщо інші варіанти не підходять по яким-небудь причинам.